Snabb leverans | 12 mån Garanti | Klarna

Köpvillkor

Allmänt

För att genomföra ett köp på www.mobbi.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande.
Genom beställning på www.mobbi.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.
Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Mobbi.se.

Företagsinformation:

Mobbi Sweden AB
FLÖJELBERGSGATAN 6
431 35 Mölndal
Org.nr: 559117-5897

Priser och Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms.
I kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Moms omfattar inte Norge!

Att beställa och betala via www.mobbi.se är säkert och enkelt.
Vi tillhandahåller följande betalalternativ:

  • Klarna
  • Stripe Kortbetalning
    • VISA
    • MasterCard
    • American Express
    • Apple Pay
    • Google Pay
  • Swish betalning

Frakt och Leverans

Vi skickar ditt paket till närmaste utlämningsställe via vårt postombud POSTNORD eller DHL med spårbar frakt. Leveranstid 2 – 4 dagar.

Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail, innehållandes kollinummer och spårningslänk.

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse.
Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse och leveransbesked uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull. Kontakta oss om du får problem på info@mobbi.se

OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.

Ångerrätt/Öppet köp

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning har du rätt till 60 dagars öppet köp. Skulle du däremot utnyttja ångerrätten  måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna och produkten måste vara i väsentligt oförändrat skick, detta i enlighet med Distansavtalslagen. 

Lämpligtvis mejlar du en Retur till Kundservice@mobbi.se enligt instruktionerna, avsnitt, Retur- och Reklamationsinstruktioner. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.

För att nyttja öppet köp måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage samt kvitto. Öppnade eller använda produkter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Efter att du på valfritt sätt (förslagsvis genom att registrera en Retur till Kundservice@mobbi.se) meddelat oss att du önskar returnera har du 60 dagar på dig att returnera den aktuella produkten från den dagen du registrerat köpet. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 5 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.

Retur- och Reklamationsinstruktioner

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en reklamation. Vi godkänner inte returer/reklamationer av produkter som du använt men som inte lever upp till dina förväntningar.

  1. För att registrera en retur- eller reklamationsförfrågan mejlar du till
    kundservice@mobbi.se
  2. I ämnesfältet anger du om det gäller RETUR eller REKLAMATION
    följt av ditt ordernr. Se exempel (RETUR / 12345)
    Ordernr hittar du i din orderbekräftelse.
  3. Beskriv ditt ärende med bifogad bild på skadan/felet.
  4. Bifoga kvitto/ orderbekräftelse.
  5. För att snabba på retur/reklamationshanteringen kan du bifoga en bild av aktuell skada/reklamationsorsak (gäller endast reklamationer)

Efter registrerad retur- eller reklamationsförfrågan kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. I de fall produkt skall skickas tillbaka till oss på grund av felpacketering eller defekt produkt -invänta avgiftsfri returfraktsedel.

Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.

Almänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Leveransförsening

Leveranstid är normalt 2 – 3 dagar för Sverige
För Danmark & Finland 2 – 4 dagar, Norge 2 – 7 dagar.

Vid försening mer än 60 dagar från beställningsdatum har du rätt att häva köpet.

Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter ber vi dig läsa vår privacy policy.